zondag 31 januari 2021

Feest bij KIC! De 150ste challenge

Hallo allemaal,

Ik zat een tijdje geleden op Pinterest te scrollen en zag daar een idee, dat ik verder uitgewerkt heb.

Dit was het originele kaartje dat ik een lift heb gegeven (gevonden op de pagina van Nelly Thijssen-Keet:

Ik vond de achtergrond wel erg wit, maar het idee is gewoon geweldig.

Wat ik zelf heb gedaan is een redelijk neutraal designpapier te nemen, een goede stempelinkt, waar je strak kunt stempelen, mijn stempelhulp en mijn bak met stempels.

In dit geval heb ik met Memento Dew Drop Tuxido Black gestempeld. Versafine Onyx Black stempelt ook fijn, maar die blijft wat langer nat.

Ik heb eerst wat stempels gesorteerd die ik graag wilde gebruiken. Het makkelijkst vind ik om een opvallende stempel als eerste te stempelen en dan daaromheen te stempelen:


Ik ben begonnen met de Hiep Hiep Hoera Je bent Jarig. Vervolgens ben ik met andere stempels erom heen gaan stempelen. Niet teveel nadenken, maar wel opletten dat t zo recht mogelijk ligt (als dat je voorkeur heeft).

Na een tijdje stempelen zag het er zo uit:


Ik had ondertussen ook de mal uitgestansd waarmee ik de kaart wilde maken (Studio Light Essential Stencilsl98)

Ik vind het wel het leukst om óf in het Nederlands óf in het Engels te doen. Ik doe het liever niet door elkaar heen, maar dat kan natuurlijk wel. Kleine stempeltjes met bloemen, hartjes etc. er tussendoor zijn ook leuk, als je de ruimtes er tussen te leeg vindt en geen andere passende stempel hebt.

Dit idee is uit te voeren met allerlei soorten teksten, zoals verjaardag, geboorte, kerst. Noem maar op.

Dit is de hele kaart geworden:



Ik heb ook een mannenvariant gemaakt:



Ons DT-lid Darline Maes gaat binnenkort ook een live uitzending doen, naar aanleiding van deze tutorial.

We hopen dat jullie weer in grote getale meedoen!

Het is dus de bedoeling om aan de hand van de tutorial een kaart of pagina voor je art journal iets te maken in het onderwerp Feest.

Groeten, Astrid

http://kaartjes-inspiratie-challenges-blog.blogspot.com/2021/01/kic-challenge-150-feest.html






3 opmerkingen: